Kelebihan dan 7 Manfaat Utama Sustained Release Vita C Plus 500mg Shaklee Untuk Kesihatan

Salam Ceria,

Pembaca yang dikasihi, vitamin C merupakan antara vitamin yang paling umum dan boleh dikatakan ramai yang tahu perihal vitamin C. Namun demikian, tak ramai yang mengetahui fungsi dan peranan penting vitamin C dalam penjagaan kesihatan harian. Vitamin C Shaklee lagi lah sangat – sangat berbeza dengan vitamin C lain yang berada di pasaran.

Perbezaan Shaklee

‘Sains pembebasan berterusan secara semulajadi’ vitamin C telah direka oleh Shaklee. Setiap tablet vitamin C mengandungi khasiat 7.5 biji buah oren termasuk kulitnya dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C dalam 2 tablet Vitamin C Shaklee (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120 mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C di dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang jangkitan bakteria dan radikal bebas.

wpid-screenshot_2014-12-01-11-25-52-1

7 Manfaat Utama Vitamin C Shaklee

  1. Membentuk Kolagen
    • Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu memperbaiki kedut dan menghalang otot menjadi lembik.
  2. Memperbaiki Simptom Pendarahan
    • Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.
  3. Meningkatan Sistem Imun
    • Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, memperbaiki alergi hidung dan kulit, asthma serta mempercepatkan waktu pemulihan dan mengurangkan simptom flu dan selsema.
  4. Memerangi Kanser
    • Ia adalah satu – satunya antioksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran sel-T untuk melawan sel – sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel – sel kita.
  5. Mencantikkan Kulit
    • Ambil vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan, dan menyekat pembentukkan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama jeragat.
  6. Memperbaiki Insomnia
    • Memperbaiki insomnia, stres, masalah berkaitan mental seperti keresahan.
  7. Mengekalkan Kolestrol Sihat
    • Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arterioclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Dapatkan produk Shaklee dan konsultasi anda hari ini.

Hubungi:

Maisarah

Pengedar Sah Shaklee Anda

Facebook – Mai Raqib

Email – maisarah.osman@me.com

WA/SMS – 013 768 2087

Kawasan COD – Sungai Koyan – Kuala Medang – Raub – Kuala Lipis

Pos Seluruh Malaysia